Ga naar content

BigAirBag is gespecialiseerd in het ontwikkelen van gigantische luchtkussens. Handig voor onder andere extreme sporters, gymnasten en adventure parks. Om te voldoen aan hun groeiambities werd het tijd om met een kritische blik naar de website en het marketingbeleid te kijken. Daarbij hebben we flink wat stappen gezet. Welke stappen dat zijn en hoe we dat hebben gedaan? Dat lees je in deze case.

Wereldwijd meer dan 4.000 installaties

BigAirBag is in 2005 opgericht door Marcel Kraan. Een enthousiaste snowboarder die geregeld blessures opliep en zo op het idee kwam luchtkussens te ontwikkelen om op die manier je val te breken. Inmiddels staan er wereldwijd meer dan 4.000 installaties. En niet enkel op skipistes, maar ook bij trampoline-, avonturen- en vakantieparken. Of op oefenterreinen van extreme sporters en atleten. Tot aan Olympisch niveau.

Marketingbeleid onder de loep

Tijdens een strategische sessie wierp Bambuu een blik op het huidige businessmodel, de markt, doelgroepen en alle bijbehorende kansen. Eigenaar Sietse kwam samen met strateeg Emma tot een aanvalsplan. Dit aanvalsplan was voor ons het startpunt bij het ontwikkelen van de sitemap en wireframes. Hiermee hebben we een duurzame fundering neergezet die naadloos aansluit bij het toekomstige marketingbeleid.

Onwijs tof om in aanraking te mogen komen met het team van BigAirBag! Vanuit de strategische sessie hebben we een aanvalsplan gemaakt voor structurele marketingactiviteiten om zo bij te dragen aan hun business doelstellingen. Doordat we direct vanaf de start zijn aangehaakt was er bij de lancering van de nieuwe site sprake van een vliegende start.

Visueel fijnslijpen van het merk

Visueel hebben we ook een stevige fundering neergezet. Het bestaande merk namen we onder de loep en hebben we verder doorontwikkeld. De beste elementen zijn behouden gebleven, aangevuld met nieuwe elementen. Het eindresultaat is door ons in een brand guide geplaatst. Niet enkel essentieel voor het designproces, maar ook handig voor externe leveranciers van uitingen.

Naadloze koppeling met Zoho CRM

Tijdens de ontwikkelfase hebben wij de koppeling gelegd met het bestaande CRM van BigAirBag: Zoho CRM. Bezoekers van de website worden automatisch in dit CRM geplaatst nadat ze een aanvraag doen. Op basis van hun geografische locatie worden ze gekoppeld aan de juiste salesmanager. In het CRM zijn alle website activiteiten van de aanvrager terug te vinden. Denk daarbij aan bezochte pagina’s, de duur van het bezoek etc. Door een goed ingerichte marketing- en salesfunnel is de kans groot dat suspects doorgroeien naar lead, prospect en uiteindelijk klant.

Vanaf de start heeft Webreact zich vastgebeten in onze case. Het team was continu betrokken en er is veel geschakeld bij het inrichten van de website. Doordat de site in verschillende delen is opgeleverd, en we direct aan de slag konden gaan met het vullen van content, hebben we de deadline weten te behalen.

Synergie in het kwadraat

De samenwerking met Bambuu en BigAirBag is een typisch voorbeeld van wat synergie daadwerkelijk betekent. In dit project kwam alles samen. De doorontwikkeling van het merk, het optimaliseren van het marketingbeleid, het fine-tunen van de marketingfunnel en de technische uitvoering ervan in het CRM… en het uiteindelijk neerzetten van een dijk van een website. We zijn trots op het eindresultaat en kijken uit naar de toekomstige optimalisaties.

Klaar voor de volgende stap? Laat het ons weten.