Logo-WHITE
Cases Diensten Contact Onze aanpak Stories Over ons Werken bij Mijn Webreact

Ons adres
Breestraat 95-1
1941EG Beverwijk
Nederland

Contactgegevens
+31 (0)251 – 860 261
[email protected]

Bereikbaarheid
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:30

Brantjes Makelaars

Hét adres voor (bedrijfs)makelaardij, taxaties, verzekeringen en hypotheken.

In december 2018 kwamen wij via marketingpartner Bambuu in contact met Brantjes Makelaars. Een begrip in de IJmond en Zaanstreek als het gaat om (bedrijfs)makelaardij, taxaties, verzekeringen en hypotheken.

Brantjes Makelaars is opgericht in 1967 en staat bekend om hun gedegen advies, reële taxaties en het centraal stellen van het menselijk aspect bij de aan- en verkoop van woningen. Doordat ze ook de zakelijke markt bedienen en daarnaast extra diensten aanbieden zoals het verstrekken van verzekeringen en hypotheken is dit de all-in-one partner op het gebied van onroerend goed.

Beperkt in vrijheid

Voor Brantjes Makelaars is de website een belangrijke plek voor het genereren van leads. Voordat wij met de website aan de slag gingen beschikte zij al over een digitaal visitekaartje. Met het oog op doorontwikkeling waren er voor deze website te weinig mogelijkheden.

De vorige website bevond zich in een gesloten systeem waarbij we afhankelijk waren van één partij voor de doorontwikkeling. Het optimaliseren van een website is een continu proces, helaas was hier geen ruimte voor in de oude situatie. Tel daar een gebrek aan inzicht bij op, doordat belangrijke interacties en conversies niet werden gemeten, evenals een slechte organische vindbaarheid en je hebt de reden waarom we op zoek waren naar een nieuwe website.

Verkopen van een gevoel

Met bovenstaande punten in het achterhoofd zijn we voor Brantjes Makelaars gestart aan de tekentafel. Stap voor stap werd het skelet van de nieuwe website duidelijker. Voor het grafische gedeelte konden we voortborduren op een bestaande huisstijl die we verder hebben verfijnd voor online. Een stijl waarbij beeld een belangrijke rol speelt. Als makelaar verkoop je immers een gevoel. Op de website zie je dit terug, doordat veel ruimte is gereserveerd voor pakkende fotografie. Daarnaast vervult video een belangrijke rol in de website als het gaat om het creëren van vertrouwen.

Dat creëren van vertrouwen gebeurt in eerste instantie vanaf een smartphone. Bij de start van de klantreis wordt de mobiel al snel gepakt om te zoeken naar een passende woning of het vinden van een geschikte makelaar voor aan- of verkoop van een woning. Om die reden hebben we een mobile first strategie toegepast waarbij is ingezet op een optimale gebruikerservaring. Even snel langs de foto’s van het nieuwe woningaanbod swipen? Of eenvoudig een bezichtiging inplannen via je je smartphone? Geen enkel probleem!

Meerdere websites, één thema

Brantjes biedt een scala aan diensten rondom makelaardij. Diensten die Brantjes via losse websites aanbiedt. Het bewaken van consistentie tussen deze websites is een uitdaging. Om die reden hebben we ervoor gekozen om één thema te ontwikkelen die gebruikt wordt voor meerdere websites. Dit vereenvoudigt het beheer en vergroot de samenhang. Toekomstige (structurele) wijzigingen binnen de huisstijl van Brantjes hoeven daardoor maar op één plek te worden aangepast.

Voor het afvangen van het verkeer op het hoofddomein (brantjes.nl) hebben we een splash page ontwikkeld met een unieke beleving op zowel desktop als mobiel. Voor het stimuleren van de interactie tussen de verschillende websites maken we gebruik van een webring. Dit is een extra navigatie laag boven het standaard hoofdmenu. Bezoekers kunnen hiermee eenvoudig van de ene website naar de andere website navigeren.

De klantreis in beeld

Voor het versterken van de organische vindbaarheid is een contentstrategie ontwikkeld door Bambuu. Daarin speelt de nieuwssectie een belangrijke rol en worden potentieel geïnteresseerden geprikkeld met content op maat.

Door het toevoegen van duidelijke call-to-actions weet de bezoeker zich goed door de funnel heen te bewegen richting een contactmoment. De integratie van Google Analytics i.c.m. Google Tag Manager zorgt ervoor dat alles tot in detail wordt gemeten. Voor het eerst meet Brantjes de volledige klantreis. Van een initieel bezoek tot aan het plannen van een bezichtiging. Data die niet eerder beschikbaar was voor Brantjes Makelaars.

Onder de motorkap

In het verlengde van de commerciële doelstellingen van de website wordt er gewerkt met structured data (volgens de markup van schema.org). Met deze data wordt de inhoud van pagina’s gemarkeerd voor zoekmachines zoals Google. Is een geïnteresseerde bijvoorbeeld op zoek naar een specifieke woning via Google? Dan verschijnt de website van Brantjes Makelaars en zie je direct de vraagprijs in de zoekresultaten terug.

Een integratie die op meerdere vlakken een positief effect heeft. Enerzijds zorgen we ervoor dat zoekmachines zoals Google beter begrijpen welke data Brantjes Makelaars aanlevert. Anderzijds geeft het bezoekers meer informatie zonder direct door te hoeven klikken naar de website. Klikken ze wel door dan is positief gedrag waarschijnlijker (een langere sessieduur en interactie op de pagina) wat resulteert in positieve signalen richting de zoekmachine.

Een andere belangrijke integratie is de koppeling met Realworks. CRM software waarin Brantjes Makelaars onroerend goed beheert. Door de integratie met de website wordt nieuw aanbod automatisch ingeladen. Worden er wijzigingen doorgevoerd in Realworks? Dan worden deze automatisch verwerkt binnen de website.

Voor het beheren en opvolgen van leads (per e-mail) wordt ActiveCampaign gebruikt. Ideale software om een groot deel van de online marketingactiviteiten te automatiseren. Heeft een bezoeker van de website bijvoorbeeld interesse in een bezichtiging? Dan wordt deze informatie automatisch verwerkt in ActiveCampaign. ActiveCampaign schiet vervolg acties automatisch in. Brantjes Makelaars hoeft zich hierdoor minder bezig hoeft te houden met het verwerken van dergelijke data.

De samenwerking met Webreact verloopt bijzonder prettig. Alle medewerkers beschikken over veel expertise waardoor alle processen rondom de website vloeiend verlopen. Voor ons een wezenlijk verschil ten opzichte van wat wij gewend waren. Daar komt bij dat ze goed bereikbaar zijn, niet alleen per e-mail maar ook telefonisch. Al met al een uitstekende samenwerking waar we geen seconde spijt van hebben.

Continue ontwikkeling

Brantjes Makelaars is overgestapt van een gesloten systeem naar open source (WordPress). Hierdoor is Brantjes Makelaars afgestapt van een lock-in. Een situatie waarbij ze afhankelijk zijn van één partij voor de doorontwikkeling van je website. De community rondom WordPress is ontzettend groot. Het aantal specialisten in dit ecosysteem neemt dagelijks toe. Hiermee hebben we ervoor gezorgd dat er meer flexibiliteit is voor Brantjes Makelaars en de website future proof is.

Maandelijks voeren we nieuwe wijzigingen door binnen de website met een relatief korte doorlooptijd. Langdurige en complexe trajecten die vaak niet tot het gewenste eindresultaat leiden, of achterhaald op het moment van lanceren, zijn verleden tijd.