Ga naar content

Breinstein is een grootschalige IT detacheerder met vestigingen in Alkmaar, Utrecht en Rotterdam. Voor het verstevigen van hun positie in de markt werd er in 2021 gekozen voor een volledige rebranding. Bij dit traject speelde de website een belangrijke rol. In nauwe samenwerking met Bambuu, INDIE Amsterdam en Breinstein hebben we een dijk van een website neergezet.

Rebranding door INDIE Amsterdam

Voor het neerzetten van de nieuwe positionering van Breinstein werd INDIE Amsterdam ingevlogen. Een nieuw logo in combinatie met primaire kleuren, catchy fotografie en statement typografie vormen de basis van de vernieuwde identiteit. We kregen een kakstrakke brand guide voorgeschoteld en zijn vanuit die positie aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een design system en het ontwerpen van alle individuele pagina’s.

Koppeling met Recruitee

Tijdens de bouw hebben we onder andere de koppeling gelegd met Recruitee. Door met hun API te praten maken we het mogelijk om vacatures automatisch in de nieuwe website te laden. Andersom komen kandidaten geautomatiseerd terecht in Recruitee. Hierdoor kan de recruitment afdeling zicht volledig focussen op de inrichting en inhoud van hun ATS systeem zonder in WordPress in te loggen. Daarnaast kunnen vacatures vanuit Recruitee eenvoudig worden gedeeld met externe jobboards voor maximale zichtbaarheid.

De samenwerking met Webreact voelt voor ons als zeer laagdrempelig en met een open communicatie. Als ik vragen heb kan iedereen bij Webreact mij altijd goed helpen. Alle teamleden zijn op de hoogte van de lopende projecten en komen met de juiste oplossingen. Daarnaast zijn ze altijd welwillend om mee te denken over optimalisaties.

Sprintmatige aanpak

Breinstein had een harde deadline gesteld. Op maandag 29 maart 2021 was het moment dat lancering moest plaatsvinden. Waarom? Vanaf die datum werd het nieuwe Breinstein de ether in geslingerd. Maximale zichtbaarheid op tv, radio en digital. Reden genoeg voor een sprintmatige aanpak met elke twee weken een oplevermoment. Zo kon er aan de achterkant synchroon worden gewerkt tussen contentbeheerders en developers. Stapje voor stapje kreeg het nieuwe platform handjes en voetjes. Met als resultaat: een website waarbij elk detail klopt en opgeleverd volgens deadline.

Bekend van radio en tv

Bij lancering kregen we geregeld de vraag voorgeschoteld: “Heb je de nieuwe commercial van Breinstein voorbij zien komen?” en “Dat is toch dat project waar jullie al maanden aan werken?”. Klopt als een bus! Een project waar we mega trots op zijn. Na lancering begon het nieuwe merk te leven en werd de website een leadmachine voor opdrachtgevers en young professionals.

Breinstein is een typische case waar je als bureau van begint te stralen. Een organisatie met een visie, die bereid is om te investeren in een krachtig en duurzaam online fundament. Die waarde hecht aan de kleinste details. En waarbij we mogen samenwerken met specialisten in tal van vakgebieden. Tof!

Klaar voor de volgende stap? Laat het ons weten.